Καταναλωτές και επιχειρήσεις στράφηκαν στο “πλαστικό” χρήμα
και την ηλεκτρονική τραπεζική, από την στιγμή που πάγωσε η ρευστότητα με την
εφαρμογή της τραπεζικής αργίας και του ορίου αναλήψεων, που κανείς δεν απαντά ξεκάθαρα
πότε θα σταματήσει.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και
Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), ενδεικτικό είναι ότι, το μήνα Ιούλιο,
πενταπλασιάστηκαν οι νέοι κωδικοί χρήσης ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking),
με πάνω από 150.000 νέους χρήστες να προστίθενται το συγκεκριμένο μήνα.
Επιπλέον, μόνο κατά το μήνα Ιούλιο, εκδόθηκαν στην Ελλάδα πάνω από 1 εκατ. νέες
χρεωστικές κάρτες, ενώ πριν τους κεφαλαιακούς περιορισμούς εκδίδονταν, κατά
μέσο όρο, κάτω από 100.000 κάρτες μηνιαίως.
Η έλλειψη κυκλοφορούντος χρήματος οδήγησε σε τόνωση της
χρήσης χρεωστικών καρτών, με τον τζίρο σε σημεία υποδοχής χρεωστικών καρτών
(POS) να υπερδιπλασιάζεται σε σχέση με πέρυσι, με την αυξημένη χρήση να
παρατηρείται στους υφιστάμενους, αλλά και στους νέους πελάτες καρτών.