Με σύνθημα «οι εργαζόμενοι στο επίκεντρο, βάζουμε φρένο στην
ανεργία, στη φτώχεια και στη λιτότητα», θα συμμετάσχει η ΓΣΕΕ στη Διεθνή Έκθεση
Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Στη διακήρυξη που εξέδωσε η Συνομοσπονδία περιγράφονται
συνοπτικά οι τραγικές επιπτώσεις της εφαρμογής των πολιτικών λιτότητας στην
Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που θα παρουσιάσει
λεπτομερέστερα στη διάρκεια της ΔΕΘ, το Ινστιτούτο Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ,
προκύπτει ότι οι άνεργοι από 364.000 που ήταν το α’ τρίμηνο του 2008, έφτασαν το
αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 το 1,342 εκατ. άτομα.
Το δ’ τρίμηνο του ίδιου έτους καταγράφηκαν 1,246 εκατ.
άνεργοι στη χώρα. Την ίδια στιγμή, ενδεικτικό της αρνητικής πορείας που
ακολούθησε η αγορά εργασίας στα χρόνια της κρίσης, η μερική απασχόληση αυξήθηκε
σημαντικά από περίπου 6% που ήταν το 2009, σε 10% επί του συνόλου το 2014.
Το ποσοστό της μη
ηθελημένης μερικής απασχόλησης είναι εξαιρετικά υψηλό και πλησιάζει το 70% του
συνόλου της μερικής απασχόλησης.
