Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Αλλάζει το εργασιακό πρότυπο στην χώρα



Αύξηση των ευέλικτων μορφών εργασίας και επικράτηση των ατομικών συμβάσεων διαπιστώνει η ΓΣΕΕ στην ετήσια έκθεσή της για την ελληνική οικονομία. Ουσιαστικά, στα στοιχεία που έχουν παραδοθεί στο Μέγαρο Μαξίμου και στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αναδεικνύεται ο διπλασιασμός της μερικής απασχόλησης στα χρόνια της κρίσης, που συνοδεύτηκε από αντίστοιχη υποχώρηση της πλήρους απασχόλησης.
Η εκτίμηση της ΓΣΕΕ είναι ότι, εάν παραμείνει το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, τότε η αύξηση των επιχειρησιακών συμβάσεων θα συνεχιστεί το 2015, αλλά και το 2016, αφού οι επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν, υπό την απειλή απολύσεων ή «λουκέτου» να καρπωθούν την τοποθέτηση των μισθών στα νέα κατώτατα όρια. Δηλαδή θα επιδιώξουν να οδηγήσουν τους μισθούς των εργαζομένων στα όρια των 586 ευρώ, που είναι η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ). 
Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους, οι επιχειρησιακές συμβάσεις, ενσωματώνουν περικοπές 10% - 40% στις αποδοχές των εργαζομένων.