Αύξηση των
ευέλικτων μορφών εργασίας και επικράτηση των ατομικών συμβάσεων διαπιστώνει η
ΓΣΕΕ στην ετήσια έκθεσή της για την ελληνική οικονομία. Ουσιαστικά, στα
στοιχεία που έχουν παραδοθεί στο Μέγαρο Μαξίμου και στον πρωθυπουργό Αλέξη
Τσίπρα αναδεικνύεται ο διπλασιασμός της μερικής απασχόλησης στα χρόνια της
κρίσης, που συνοδεύτηκε από αντίστοιχη υποχώρηση της πλήρους απασχόλησης.
Η εκτίμηση
της ΓΣΕΕ είναι ότι, εάν παραμείνει το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, τότε η αύξηση
των επιχειρησιακών συμβάσεων θα συνεχιστεί το 2015, αλλά και το 2016, αφού οι
επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν, υπό την απειλή απολύσεων ή «λουκέτου» να
καρπωθούν την τοποθέτηση των μισθών στα νέα κατώτατα όρια. Δηλαδή θα επιδιώξουν
να οδηγήσουν τους μισθούς των εργαζομένων στα όρια των 586 ευρώ, που είναι η
Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ).
Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε
το γεγονός ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους, οι επιχειρησιακές συμβάσεις, ενσωματώνουν
περικοπές 10% - 40% στις αποδοχές των εργαζομένων.