Ύστερα από την ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων και εν όψει της έναρξης της νέας διαπραγμάτευσης για τη νέα συμφωνία, έχουμε την ευκαιρία να εκμεταλλευθούμε την κοινοβουλευτική συναίνεση και την εθνική ωρίμανση.
Μέσα σε αυτή τη συγκυρία και ύστερα από 5 χρόνια, η ΕΕ αντιλαμβάνεται ότι το σχέδιο θέλει αλλαγές και η Ελλάδα αντιλαμβάνεται ότι χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο που θα προωθεί αλλαγές και μεταρρυθμίσεις παντού.
5 χρόνια εμπειρίας αν δεν συνεπάγονται, πλέον και αντίστοιχη σοφία, έχουμε θέμα.
Το μείζον, όμως, εθνικό μας ζήτημα σήμερα είναι η ανεργία και η μείωση της. Μία διαδικασία που θα χρειαστεί χρόνο. Είθισται να βλέπουμε το τέλος πάντα και όχι το δρόμο προς το τέλος. Είθισται να μιλάμε για μείωση της ανεργίας με ποσοτικούς δείκτες και με χρονοδιάγραμμα μηνών, αλλά πώς θα διανύσουμε το δρόμο ως εκεί το αποφεύγουμε να το συζητάμε. Είναι το πιο δύσκολο.
Έχω όμως, βαθιά πλέον την πεποίθηση ότι και πιο έμπειροι γίναμε και πιο σοφοί και πιο συγκεκριμένοι.
Με την ικανοποίηση του πολίτη κυρίως, που βλέπει 200+ βουλευτές να συγκλίνουν και με εχέγγυο τη δουλειά 3 ετών στο ΔΙΚΤΥΟ πάνω στις αυτονόητες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα, έστειλα επιστολές στους αρχηγούς των κομμάτων για την - κατά τη γνώμη μου - απόλυτη εθνική προτεραιότητα, την ανεργία.
Προτείνω 8 συγκεκριμένα μέτρα - δράσεις, που θα προσελκύσουν επενδύσεις και θα αμβλύνουν το πρόβλημα της ανεργίας, ειδικά των νέων. Με σεβασμό στις διεθνείς πρακτικές απασχόλησης, με διασφάλιση των κανόνων του εργατικού δικαίου και με διεύρυνση των οριζόντων της καινοτομίας, αίροντας εμπόδια αναχρονιστικά.
Μια λύση υπάρχει απέναντι στα μνημόνια που είναι εξ αδιαιρέτου έως τώρα: Ένα εθνικό σχέδιο, δικό μας, που θα έχουν επεξεργασθεί από κοινού οι ελληνικές πολιτικές δυνάμεις και θα έχει εγκρίνει ο ελληνικός λαός.
Ένα σχέδιο με ελληνική σφραγίδα και ταυτότητα.
Αυτή είναι αξιοπρεπής λύση με προοπτική για τη χώρα.
Παραθέτω σε τίτλους μερικές από αυτές τις ιδέες:
1. Fast track διαδικασίες για την εκτέλεση των δημοσίων έργων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Αυτό έγινε στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση του ανοίγματος των κλειστών πλέον εργοταξίων.
2. Ειδικό καθεστώς κινήτρων για την εγκατάσταση ερευνητικών κέντρων μεγάλων πολυεθνικών εταιριών (όπως γίνεται στο Ισραήλ).
3. Ομάδα άμεσης επίλυσης των προβλημάτων για εισαγωγή πρώτων υλών, και διευκόλυνση των εξαγωγών.
4. Ειδική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη σύσταση ειδικού γραφείου στην Ελλάδα που θα χρηματοδοτεί και θα στηρίζει απευθείας επενδύσεις.
5. Ένα σύνολο διμερών συμφωνιών με επιμέρους χώρες που έχουν αναπτύξει επιτυχώς συνεργασίες μεταξύ του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Ενδεικτικά:
* με ΗΠΑ για ανάπτυξη των venture capital για τη χρηματοδότηση start up επιχειρήσεων κυρίως στο χώρο της πληροφορικής και του περιβάλλοντος
* με τη Δανία για ανάπτυξη clusters που συνδέουν έρευνα, αγροτικό τομέα και βιομηχανία τροφίμων.
* με τη Γερμανία για κοινές επιχειρήσεις στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
1. Προώθηση του σ/ν για την έρευνα που κατέθεσε το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας υπό την προεδρία του Σταμάτη Κριμιζή, που συνδέει την έρευνα με τα πανεπιστήμια και την οικονομία.
2. Πρόσκληση από τον Έλληνα Πρωθυπουργό σε όλα τα Συμβούλια των Πανεπιστημίων να αναζητήσουν χορηγίες και άλλους ιδιωτικούς πόρους για τα Ιδρύματα την επόμενη τριετία, ώστε να στηριχθούν τα δημόσια ΑΕΙ γιατί χωρίς αυτά δεν υπάρχει προοπτική .
3. Κατάθεση μέχρι το τέλος του 2015 ελληνικής πρότασης, για τη διαχείριση του χρέους τεχνοκρατικά επεξεργασμένης και πολιτικά συμφωνημένης, η οποία να παρουσιαστεί από Εθνική Επιτροπή, στα 28 Κοινοβούλια της ΕΕ, αφού το δημόσιο χρέος είναι πια ένα ευρωπαϊκό θέμα. (Το ΔΙΚΤΥΟ έχει καταθέσει πρόταση τον Ιούνιο του 2014 επί τούτου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου