Η θέση τους, ότι η Εγνατία Οδός ανήκει στο λαό, επαναλαμβάνει ο σύλλογος εργαζομένων της Εγνατίας Οδός ΑΕ, ετοιμάζοντας σειρά κινητοποιήσεων, με σκοπό όπως αναφέρουν σε σχετική ενημέρωση τους, να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της. Σε σχετική ανακοίνωση του Σωματείου, αναφέρεται: «Στο πλαίσιο εφαρμογής της σύμβασης που υπογράφηκε στις 30 Νοεμβρίου του 2011 μεταξύ του υπουργού Οικονομικών και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (σημερινού ΤΑΙΠΕΔ), οι εκπρόσωποι του Ταμείου επισκέφτηκαν τα γραφεία της Εγνατία Οδός Α.Ε. Η επίσκεψή σηματοδοτεί την έναρξη της ενεργούς άσκησης από την πλευρά του Ταμείου των δικαιωμάτων που του έχει παραχωρηθεί επί ποσοστού 100% των μετοχών της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. Στόχος φυσικά είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη εκχώρηση σε ιδιώτες του παγίου της εταιρείας, που είναι η εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού, του αυτοκινητόδρομου που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το υστέρημα του ελληνικού λαού και στοίχισε συνολικά 6,5 δις ευρώ.
Η επίσκεψη των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ είναι αφορμή για να επαναλάβουμε την τεκμηριωμένη εναντίωσή μας στη διαφαινόμενη εκχώρηση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτες και την απαίτησή μας η εκμετάλλευσή του, η συντήρηση και η λειτουργία του να συνεχίσουν να γίνονται από την εταιρεία που τον μελέτησε και τον κατασκεύασε και που με τους 5 σημερινούς σταθμούς διοδίων προβλέπεται φέτος να αποφέρει στα δημόσια ταμεία σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, ο αυτοκινητόδρομος ανήκει στον ελληνικό λαό που τον χρηματοδότησε και εμείς μπορούμε καλύτερα από τον οποιοδήποτε να αποτιμήσουμε δίκαια το δημόσιο αγαθό και να προσδιορίσουμε τη διαφορά της εκχώρησης από την εκμετάλλευση υπέρ του δημοσίου αλλά και από μία θεωρητικά «επικερδή» για το δημόσιο παραχώρησή του. Αυτοί που θα αποπειραθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα να «ιδιωτικοποιήσουν» τον αυτοκινητόδρομο, πρέπει να γνωρίζουν ότι με ετήσια καθαρά αναμενόμενα κέρδη της τάξης των 80 εκατομμυρίων ευρώ (με συντηρητικούς υπολογισμούς και σχετικά χαμηλές τιμές διοδίων) με την πλήρη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διοδίων, είναι υποχρεωμένοι να τον παραχωρήσουν για 30 χρόνια με τίμημα της τάξης των δισεκατομμυρίων ευρώ. Αλλιώς απλώς οδηγούμαστε σε σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Και αν για το ξεπούλημα των 4 airbus «έφταιγε» η απαξίωση λόγω καθήλωσής τους στο έδαφος για τρία χρόνια, η Εγνατία Οδός αντίθετα λειτουργεί και αναβαθμίζεται μέσα από την ανάπτυξη που επιφέρει στις περιφέρειες της χώρας που ενώνει και διατηρεί τα υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης χάρη στη συντήρησή της από την εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. από το 2005 έως σήμερα.
Εκτός όμως της συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, η εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε. επιβλέπει δύο μεγάλα έργα αυτοκινητόδρομων με παραχώρηση (Μαλιακός-Κλειδί, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65) και έχει υπό την εποπτεία της μελέτες και έργα σε εξέλιξη ύψους 150 εκ. ευρώ, δημοπράτησε πρόσφατα έργα τα οποία θα αρχίσουν να εκτελούνται εντός των επόμενων μηνών ύψους 500 εκ. ευρώ (τα οποία έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση), εντός του 2012 προγραμματίζεται η δημοπράτηση άλλων 500 εκ. ευρώ, ενώ συνολικά και σε ορίζοντα τριετίας, της έχουν ανατεθεί με εκδοθείσες Κοινές Υπουργικές αποφάσεις (Κ.Υ.Α) έργα ύψους 2 δις ευρώ σε όλη την Ελλάδα. Επιπροσθέτως, είναι η μοναδική ανώνυμη εταιρεία του ελληνικού δημοσίου που λόγω της υψηλής τεχνογνωσίας της αναπτύσσεται με επιτυχία στα Βαλκάνια, κερδίζοντας με το σπαθί της διεθνείς διαγωνισμούς παροχής υπηρεσιών συμβούλων σε θέματα έργων υποδομής».
Εκτός των άλλων, η έναρξη της εποπτείας της Εγνατία Οδός Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ και η πιθανή παύση της σημερινής διοίκησής της και αντικατάστασή της από άλλη, όπως προβλέπεται στο υπό ψήφιση στη Βουλή πολυνομοσχέδιο, εκτός από την έναρξη της τελικής φάσης εκχώρησης του αυτοκινητοδρόμου συνιστά και τροχοπέδη για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας, αναφέρει η ανακοίνωση των εργαζομένων. Η εξέλιξη, θα έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση ή και την ακύρωση χρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ σημαντικών για την χώρα έργων υποδομής, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι.
«Ζητάμε να σταματήσει η αβεβαιότητα και η κυβερνητική αδράνεια για το μέλλον της Εγνατία Οδός Α.Ε., να μην προχωρήσει η διαφαινόμενη παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ στη λειτουργία της εταιρείας και να διασφαλισθεί επιτέλους με τις κατάλληλες θεσμικές παρεμβάσεις η απρόσκοπτη λειτουργία της, ώστε να επιτελέσει το επωφελές για το δημόσιο έργο της, της γρήγορης και αξιόπιστης υλοποίησης των δημόσιων έργων που τόσο έχει ανάγκη αυτή την ώρα η χώρα».
Οι εργαζόμενοι τέλος, επανέλαβαν, την αντίθεσή τους στα σχέδια εκχώρησης του αυτοκινητοδρόμου που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον, όπως αναφέρουν. «Το καθήκον μας είναι να είμαστε άοκνοι πρωτεργάτες στα νέα δημόσια έργα της χώρας αλλά και στην υπεράσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων του Έλληνα πολίτη στο μοναδικό ολοκληρωμένο δημόσιο αυτοκινητόδρομο της χώρας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου