Μια νέα κατηγορία «εισοδηματιών» δημιουργούν τα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης και ιδιαίτερα όσα προσφέρουν τη δυνατότητα δημοσίευσης βίντεο
όπως το YouTube.
Αν και υπάρχουν πολλά βίντεο που δημιουργούνται από τις
παραδοσιακές εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης, είναι το περιεχόμενο
που παράγεται και δημοσιεύεται από καθημερινούς ανθρώπους αυτό που
προσελκύει τους περισσότερους και πιο πιστούς οπαδούς του YouTube.
Σε
αντάλλαγμα για την κίνηση που φέρνουν στη δημοφιλή ιστοσελίδα, το
YouTube μοιράζεται μέρος των διαφημιστικών εσόδων του με τους
αυτοδημιούργητους παραγωγούς και σκηνοθέτες του. Η απήχηση που έχουν
ορισμένοι από αυτούς στο κοινό του Internet, ιδιαίτερα το πιο νεανικό,
είναι τέτοια ώστε μετατρέπονται σε σύγχρονους «αστέρες» του Διαδικτύου
και στη συνέχεια ενισχύουν το εισόδημά τους υπογράφοντας συμβόλαια για
την προώθηση εμπορικών σημάτων.
Εσοδα 4 δισ. δολάρια
Μέσα σε δέκα χρόνια λειτουργίας ο δημοφιλής ιστότοπος, ο οποίος
επιτρέπει την αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών,
έχει περισσότερα από ένα δισεκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη και τα ετήσια
έσοδά του αγγίζουν τα 4 δισ. δολάρια. Την περασμένη χρονιά οι ώρες
παρακολούθησης βίντεο στο YouTube αυξήθηκαν κατά 60% και ο αριθμός των
διαφημιστών κατά 40%. Είναι χαρακτηριστικό της αυξανόμενης δημοφιλίας
του - που ορισμένοι χαρακτηρίζουν και απειλή για τα παραδοσιακά μέσα
ενημέρωσης - ότι στις ΗΠΑ το YouTube διαθέτει περισσότερους συνδρομητές
ηλικίας από 18 ως 49 ετών, το λεγόμενο νεανικό κοινό, απ' ό,τι κάθε άλλο
καλωδιακό δίκτυο.
Η συνολική αγορά online διαφήμισης βίντεο προβλέπεται να φτάσει τα 8
δισ. δολάρια το τρέχον έτος. Ταυτόχρονα η άνοδος των έξυπνων τηλεφώνων
και η συνεχής βελτίωση των συνδέσεων Internet έχουν προσελκύσει ένα
τεράστιο κοινό το οποίο δεν παρακολουθεί πλέον τηλεόραση και άρα είναι
δύσκολο να προσεγγιστεί από τους διαφημιστές.
Το διακύβευμα, συνεπώς, είναι μεγάλο και γι' αυτό τα τελευταία
χρόνια αναδύεται μια σειρά ανταγωνιστών που επιδιώκουν να εκθρονίσουν το
YouTube από τη θέση του βασιλιά των online media. Σε αυτούς
συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, το Facebook και το Twitter, ομάδες που
υποστηρίζονται από εταιρείες όπως η Disney αλλά και οι εταιρείες παροχής
υπηρεσιών βίντεο όπως η Amazon και η Netflix.
Παρ' όλα αυτά, οι ιθύνοντες του YouTube δεν φαίνεται να ανησυχούν ιδιαίτερα και υποστηρίζουν ότι «το YouTube παραμένει συνώνυμο των online βίντεο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου