Σελίδες

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΑΣΘ: Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να μειώσουμε τους μισθούς

Picture 0 for ΟΑΣΘ: Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να μειώσουμε τους μισθούς

της Κάτιας Γερακαρίτου

Το θέμα της μείωσης των μισθών στους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ άνοιξε χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, αιφνιδιάζοντας τόσο τη διοίκηση του Οργανισμού, όσο και τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Η μείωση του μισθολογικού κόστους είχε τεθεί στη διοίκηση του Οργανισμού και παλαιότερα, ωστόσο, το ζήτημα παραπέμφθηκε προς εξέταση στην ειδική επιτροπή, που συστάθηκε για την επίλυση των προβλημάτων μεταξύ ΟΑΣΘ και κυβέρνησης.

Η εν λόγω επιτροπή που
απαρτίζεται από στελέχη του ΟΑΣΘ και των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών αναμένεται να συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες. Σημειώνεται ότι η επιτροπή, όπως είχε αποφασιστεί στην αρχή της χρονιάς, θα συνεδρίαζε εφόσον είχαν επιλυθεί τα οικονομικά ζητήματα.

«Αιφνιδιαστήκαμε από τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοϊδη, γιατί στις επαφές που είχαμε μαζί του στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ, συμφωνήσαμε να συναντηθούμε τις επόμενες εβδομάδες για να συζητήσουμε και δεν μας ανέφερε κάτι τέτοιο» είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης.

Δεν είμαστε υποχρεωμένοι για μείωση των μισθών

Από το 2001 και μετά ο ΟΑΣΘ δεν μπορούσε να κάνει ελεύθερες διαπραγματεύσεις με το προσωπικό, καθώς ισχύει επιχειρησιακή σύμβαση. «Ο νόμος 2898/2001 και η σύμβαση περιορίζει τις αυξήσεις στους μισθούς», υποστήριξε ο κ. Στεφανίδης. Όπως ανέφερε, ο Οργανισμός ζήτησε δύο γνωμοδοτήσεις από καθηγητές του  Εργατικού Δικαίου του ΑΠΘ, τον κ. Γιάννη Κουκιάδη και την κυρία Βικτωρία Δούκα, οι οποίοι του ξεκαθάρισαν ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις του Οργανισμού δεν θίγονται από το Μνημόνιο. «Αν υποχρεωνόμουν από το νόμο και τα μνημόνια θα το έκανα» υπογράμμισε ο κ. Στεφανίδης, σημειώνοντας πως για να προχωρήσει ο Οργανισμός σε μείωση των αποδοχών πρέπει να αλλάξει ο νόμος και η σύμβαση. Το μηνιαίο κόστος του προσωπικού αυτή τη στιγμή για τον ΟΑΣΘ είναι 7.858.000 για 2.690 υπαλλήλους.

Σημειώνεται πως χθες ο υπουργός είχε δηλώσει πως «δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη».

Οι μέτοχοι

Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, ο ΟΑΣΘ είναι ο μοναδικός οργανισμός που βάσει του νόμου 2898/2001 υπόκειται σε περιοριστικές διατάξεις. «Εάν οι πραγματικές δαπάνες είναι μεγαλύτερες από τις συμβατικές, τότε τη διαφορά την πληρώνουν οι μέτοχοι, εάν τα πραγματικά έσοδα είναι μικρότερα από τα συμβατικά και πάλι την πληρώνουν οι μέτοχοι» σημείωσε ο κ. Στεφανίδης, αναφέροντας πως είναι ο μοναδικός οργανισμός σε όλη την Ελλάδα που έχει τέτοιους περιορισμούς.

Εισιτήρια

«Δεν επιδοτείται ο ΟΑΣΘ, ο επιβάτης επιδοτείται» απαντάει ο Οργανισμός, στη δήλωση του κ. Χρυσοχοϊδη ότι είναι «πολύ μεγάλη η επιδότηση ενός ιδιωτικού φορέα, που ασκεί κοινωνικό έργο». Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, ο Οργανισμός χάνει περίπου 20 εκατ. από τους περιορισμούς που βάζει το κράτος στα εισιτήρια.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης,το προσήκον κόμιστρο κατά τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκε στο 1,70 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ ύψους 13%). «Το προσήκον εισιτήριο, πρέπει να το πληρώνουν οι μαθητές, που είναι 75.000, οι 35.000 φοιτητές, οι πολύτεκνοι που είναι 22.000, οι ΑΜΕΑ άνω του 65%. Για όλους αυτούς το κράτος ζητάει μισό εισιτήριο. Αυτά τα 20 εκατ. ποιος θα τα πληρώσει;» διερωτήθηκε ο κ. Στεφανίδης.
Εντολή Σαμαρά για πληρωμή των οφειλομένων

Το ζήτημα με τις οφειλές του κράτους προς τον ΟΑΣΘ, ύψους 80 εκατ. ευρώ, έθεσε ο πρόεδρος του Οργανισμού τόσο στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, όσο και στον υπουργό Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Θεσσαλονίκη για τη Διεθνή Έκθεση. Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή να τρέξουν οι αρμόδιοι υπουργοί τα οικονομικά θέματα που είναι με αποφάσεις διαιτησίας.

Το επόμενο διάστημα πάντως αναμένονται εξελίξεις για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, τόσο για τις αποδοχές των εργαζομένων, όσο και για τα εισιτήρια. Ο ΟΑΣΘ είναι υποχρεωμένος να υποβάλει κάθε Οκτώβριο τον προϋπολογισμό της επόμενης χρήσης και η κυβέρνηση έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να καθορίσει την τιμολογιακή πολιτική.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου