Σελίδες

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Κόμμα Πειρατών Δυτικής Ελλάδας: Φτιάχνουμε δωρεάν την ηλεκτρονική πλατφόρμα της Περιφέρειας

Κόμμα Πειρατών Δυτικής Ελλάδας: Φτιάχνουμε δωρεάν την ηλεκτρονική πλατφόρμα της Περιφέρειας Τα μέλη του κόμματος ζητούν τα 83025 ευρώ να διατεθούν σε φιλανθρωπικά ιδρύματα «Δωρίστε σε φιλανθρωπικά ιδρύματα τα 83025€ και σας φτιάχνουμε την πλατφόρμα δωρεάν». Αυτό δηλώνουν προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τα μέλη του κόμματος Πειρατών Δυτικής Ελλάδας, σχολιάζοντας με ανακοίνωσή τους το θέμα που έχει προκύψει.
Στην ανακοίνωσή τους οι Πειρατές αναφέρουν:
«Με ενδιαφέρον παρακολουθούμε και εμείς, μέσω των τοπικών διαύλων ενημέρωσης, την ανταλλαγή θέσεων και απόψεων, όχι και με τον καλύτερο τρόπο, σχετικά με την απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να δημιουργήσει ηλεκτρονικές υποδομές προβολής και προώθησης των συμφερόντων της περιοχής.
Η απόφαση είναι γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση, αν και είναι καθυστερημένη κατά πολλά έτη, αν κρίνει κανείς τις αντίστοιχες προβολές περιοχών σε όλο τον πλανήτη και στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει γενικότερη συζήτηση για την
αποτελεσματικότητα τέτοιων τρόπων διαφήμισης του τουριστικού προϊόντος.
Το θέμα που έχει ανακύψει είναι αν τα κόστη που παρουσιάζονται είναι στο σωστό τους μέγεθος, υψηλά ή υπερβολικά. Για την ορθή και τεκμηριωμένη ενημέρωση των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας, θέτουμε τους ακόλουθους προβληματισμούς:
α) Έγινε δημόσια προκήρυξη για μειοδοτικό διαγωνισμό ή έγινε απευθείας ανάθεση του έργου;
α1) Αν έγινε άμεση ανάθεση, με ποιο σκεπτικό; Σε ποια εταιρεία έχει ανατεθεί το συγκεκριμένο έργο και ποιο ήταν το κριτήριο επιλογής της;
α2) Αν έγινε προκήρυξη, ποιες προσφορές δόθηκαν, από ποιες εταιρείες, και γιατί δεν αναρτώνται δημοσίως, ώστε να ενημερωθεί ο κάθε ενδιαφερόμενος και να εγείρει τις πιθανές ενστάσεις του, όπως ορίζει το δίκαιο και η ηθική τάξη; Αν, πιθανώς, οι προσφορές προέρχονται από μικρό μονοψήφιο αριθμό εταιρειών, δημιουργούνται σοβαρότατα θέματα ελεγχόμενων ομοειδών προσφορών, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού επαγγελματικού περιβάλλοντος.
Οφείλει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να απαντήσει άμεσα.
β) Έχει γίνει σύγκριση με αντίστοιχα έργα προβολής περιφερειών, σχετικά με τα κόστη, ώστε να είναι βέβαιη η Περιφέρεια ότι η πρόταση που της έχει γίνει είναι συμφέρουσα;
γ) Κάποιες από τις προτάσεις – επιχειρήματα που καταθέτει η Περιφέρεια, υπέρ του έργου είναι ήδη πεπαλαιωμένες ή αναποτελεσματικές, για τα διαδικτυακά δεδομένα.
Έτσι, στην πρόταση της περιφέρειας ότι «Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα, που έχει τριετή διάρκεια, περιλαμβάνει όχι μόνο τη δημιουργία λογαριασμών, που ως γνωστόν δεν κοστίζουν, αλλά κυρίως τη δημιουργία των προωθητικών εικόνων, των flash Video και προ παντός τη συγκρότηση και την καθημερινή διαχείριση όλων αυτών των νέων δικτυακών δυνατοτήτων», απαντούμε ότι στο διαδίκτυο διατίθενται άπειρες φωτογραφίες ανεβασμένες από τους χρήστες για σχεδόν όλες τις περιοχές της Ελλάδας (π.χ. Panoramio). Η ομάδα του έργου μπορεί να συλλέξει φωτογραφίες από εκεί με μηδενικό κόστος καθώς και να στήσει μια πλατφόρμα ανάρτησης ψηφιακού υλικού δημιουργημένου από τους ίδιους τους ντόπιους και τους τουρίστες (crowdsourcing) και πάλι με ελάχιστο κόστος υλοποίησης. Η διαχείριση λοιπόν μπορεί να περιοριστεί σε ημερήσιο έλεγχο – έγκριση του αναρτώμενου υλικού από μη εξειδικευμένο υπάλληλο με σύνολο απασχόλησης όχι περισσότερο από μία ώρα την ημέρα, δηλαδή λιγότερο από μια ημέρα την εβδομάδα, με αποτέλεσμα την κατά 75% μείωση του κόστους “διαχείρισης”.
Στην πρόταση του κειμένου που εκδόθηκε από την Περιφέρεια ότι «Επιπλέον προβλέπεται η δημιουργία πλατφόρμας ψηφιακής σύγκλισης. Δηλαδή, μια διάταξη λογισμικού και εξοπλισμού που επιτρέπει την προβολή πολυμεσικού περιεχομένου σε τηλεοπτικές οθόνες και projectors. Το περιεχόμενο της πλατφόρμας θα είναι μια χρονικά προγραμματισμένη ροή περιεχομένου, που θα περιλαμβάνει video, φωτογραφίες, κείμενα, δυναμικό περιεχόμενο ιστοσελίδας κ.ά.», απαντούμε ότι η έννοια «πλατφόρμα ψηφιακής σύγκλισης» δεν είναι δόκιμος όρος της πληροφορικής και δε χρησιμεύει σε τίποτα παρά να δείξει την ασχετοσύνη ή δολιότητα του συγγραφέα της απάντησης. Η διάταξη «λογισμικού και εξοπλισμού» δεν αποτελείται από τίποτα παραπάνω από έτοιμο λογισμικό το οποίο μπορεί να τροφοδοτείται με ψηφιακό υλικό και να το προβάλλει συνεχώς. Τέτοιο λογισμικό υπάρχει εμπορικά διαθέσιμο και δεν απαιτείται η εκ νέου ανάπτυξή του, με κόστη που δεν ξεπερνούν τα €1500, για να μην πούμε ότι σε πολλές περιπτώσεις και ανάλογα με την ανάγκη, το λογισμικό είναι δωρεάν (π.χ. slideshow player των windows).
Στην πρόταση «για την ακρίβεια θα δημιουργηθούν αντιπροσωπευτικές προωθητικές εικόνες και flash video που θα παρουσιάζουν τη Δυτική Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και θα υποστηρίζουν τις λοιπές προωθητικές ενέργειες του προγράμματος» ανταπαντούμε δεν χρειάζεται για κανένα λόγο να γίνει παραγωγή flash videos (τελείως παρωχημένη τεχνολογία), ούτε πρωτογενούς ψηφιακού υλικού αφού αυτό υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο ή μπορεί να παραχθεί από το πλήθος.
δ) Γιατί η περιφερειακή διοίκηση, ενώ είχε δει το κενό στην προβολή της περιφέρειάς μας, καθυστέρησε τόσο πολύ στην εκπόνηση και εκτέλεση του έργου; Σε μια εποχή κατά την οποία η ενημέρωση και η αναζήτηση πληροφοριών γίνεται και από το διαδίκτυο, γιατί χάθηκε πολύτιμος χρόνος; Μέχρι να ολοκληρωθεί και παραδοθεί το έργο, η τρέχουσα τουριστική περίοδος θα έχει τελειώσει. Και σε περιόδους οικονομικής κρίσης, δεν πρέπει να χάνεται ούτε ένα δευτερόλεπτο και, φυσικά, ούτε ένα ευρώ.
ε) Επιπλέον, γνωρίζει η Περιφέρεια πόσο ανταποδοτικές τελικά είναι οι, με πομπώδη τρόπο διαφημιζόμενες, αυτές ενέργειες και αν επιστρέφονται τα χρήματα που επενδύθηκαν; Δεν υπάρχει καμία επιστημονική αναφορά στην επιρροή κοινωνικών μέσων στον τουρισμό και συνεπώς είναι ατεκμηρίωτη η ανάγκη δημιουργίας και συντήρησής τους. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα αποτελέσματα κατά την αναζήτηση τουριστικών πληροφοριών παρέχονται μόνο κατά 9% από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το facebook, με αποτέλεσμα η επένδυση σε παροχή περιεχομένου από τέτοια μέσα να είναι σε τελείως λανθασμένη κατεύθυνση (π.χ. Role of social media in online travel information search, Zheng Xiang, Ulrike Gretzel, στο διαδικτυακό τόπο www.elsevier.com/locate/tourman).
Σε κάθε περίπτωση, τα αναφερόμενα ποσά κρίνονται υπερβολικά και δεν δικαιολογούνται από το φύση και το μέγεθος του έργου. Το κόστος δημιουργίας της πλατφόρμας δεν θα πρέπει να υπερβεί τα 20.000 μαζί με το ΦΠΑ και η διαχείριση μπορεί να γίνει χωρίς επιβάρυνση από υπάλληλο της περιφέρειας. Αν η περιφέρεια δε διαθέτει υπαλλήλους που να γνωρίζουν στοιχειώδη χρήση υπολογιστικών συστημάτων, μάλλον πρέπει να προβληματιστεί αρκετά…
Το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας, με μέλη που έχουν πλήρη γνώση των διαδικτυακών λειτουργιών και συστημάτων, με αποδεδειγμένη την δυνατότητα να γίνεται οικονομική και αποτελεσματική χρήση των ηλεκτρονικών μέσων προβολής και ενημέρωσης, ζητά από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να αποσύρει την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου και να την επανακηρύξει σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και διαφάνειας.
Τέλος, προτείνουμε την ανάληψη του έργου ΔΩΡΕΑΝ από τα μέλη μας, όλοι πτυχιούχοι και μεταπτυχιακοί των πολυτεχνικών σχολών της Πάτρας, με αντάλλαγμα το ποσό των 83025€ να δοθεί ως δωρεά σε φιλανθρωπικό ίδρυμα της περιοχής.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, εγείρονται ερωτήματα και δίνονται πατήματα ώστε ο καθένας να σκέπτεται κάθε δυνατή εκδοχή. Και, δυστυχώς, ο μέχρι τώρα βίος των δημοσίων υπηρεσιών και των λειτουργών της, δεν μας επιτρέπουν να αποβάλλουμε πιθανές δεύτερες σκέψεις από το μυαλό μας.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου