Απάντηση στο δημοσιεύμα της εφημερίδας "Ρεπόρτερ", το οποίο υπέγραφε ο γνωστός Πατρινός συνδικαλιστής Δ. Καραγεωργόπουλος, έδωσε η ΔΕΥΑΠ αναφορικά με το ζήτημα της μεταφοράς της λυματολάσπης σε Μονάδα της Χρυσούπολης Καβάλας, με κόστος που υπερβαίνει τα 57.000 ευρώ το μήνα!
Η ΔΕΥΑΠ απαντά ότι ναι μεν το κόστος μεταφοράς με ιδιώτη είναι υψηλό, αλλά στο παρελθόν η μεταφορά και διάθεση της λυματολάσπης κόστιζε περισσότερο!
Ουσιαστικά οι ηθύνοντες της ΔΕΥΑΠ αφήνουν να εννοηθεί ότι το "πάρτυ" κακοδιαχείρισης ήταν μεγαλύτερο την εποχή που επικεφαλής της δημοτικής επιχείρησης ήταν ο κ. Μπακαλάρος.
Εμείς αναμένουμε με αγωνία την απάντηση του κ. Μπακαλάρου, ώστε ο Πατραϊκός λαός να πληροφορηθεί επιτέλους με ποιον τρόπο γινόταν και εξακολουθεί να γίνεται η διαχείριση του δημοτικού χρήματος.
Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:
"Η διαδικασία της μεταφοράς και διάθεσης της αφυδατωμένης ιλύος από τις εγκαταστάσεις του Βιολογικού Καθαρισμού ξεκίνησε στις απομακρυσμένες εγκαταστάσεις της Β. Ελλάδας μετά από αδυναμία να υπάρξει λύση στην περιοχή. Η πρώτη (περιορισμένης κλίμακας ανάθεση για κάλυψη των άμεσων αναγκών και αφού είχαν προηγηθεί άγονοι διαγωνισμοί και διαπραγματεύσεις) έγινε τον Οκτώβριο του 2010 για το σύνολο του αντικειμένου (μεταφορά και διάθεση) στη μόνη εταιρεία που εκείνη την εποχή διέθετε τις κατάλληλες άδειες αντί του ποσού των 170 ευρώ/τόνο. Στη συνέχεια με διενέργεια 2 χωριστών διαγωνισμών (ένα για μεταφορά και ένα για διάθεση) το συνολικό κόστος κατέβηκε στα 139ευρώ/τόνο, ενώ οι πλέον πρόσφατοι ανάλογοι διαγωνισμοί απέδωσαν ακόμα χαμηλότερη συνολική τιμή 113 ευρώ/τόνο. Συνεπώς η τακτική της ΔΕΥΑΠ έχει αποδώσει τη σημαντική μείωση που αναγόμενη στην ετήσια ποσότητα των 8.000 τόνων θα αποφέρει εξοικονόμηση ποσού της τάξης των 400.000 ευρώ. Συνεπώς δεν υπάρχει ούτε εφησυχασμός ούτε αδιαφορία.
Το αντίθετο μάλιστα. Στα πλαίσια της διευρυμένης συμπίεσης του κόστους μεταφοράς διερευνήθηκε η δυνατότητα χρησιμοποίησης ελκυστήρα με νταλίκα μεταφορικής ικανότητας ωφέλιμου φορτίου 25 τόνων. Τα στοιχεία που αναφέρει το δημοσίευμα προέρχονται προφανώς από το δοκιμαστικό αυτό δρομολόγιο. Στο σημείο αυτό πρέπει να εξηγηθεί ότι μέχρι στιγμής η προσωρινή αποθήκευση του υλικού γίνεται σε σιλό χωρητικότητας 18 τόνων διότι αυτή είναι η χωρητικότητα του τετραξονικού φορτηγού που έχει προμηθευτεί η ΔΕΥΑΠ για τη μεταφορά στο ΧΥΤΑ, που ήταν αρχικά ο αποδέκτης. Με αυτό το δεδομένο έγινε και ο διαγωνισμός για τη μεταφορά από τον ιδιώτη μεταφορέα. Η χιλιομετρική αποζημίωση του ιδιώτη μεταφορέα είναι 1,106 ευρώ/χλμ που για τη Χρυσούπολη Καβάλας (1.300 χιλιόμετρα με επιστροφή) μεταφράζεται σε κόστος 1.437ευρώ. Το κόστος μεταφοράς για ένα ίδιο φορτίο με μέσα της ΔΕΥΑΠ συμπεριλαμβανόμενου του εργοδοτικού κόστους των οδηγών είναι 1.230 ευρώ. Σε αυτό το κόστος δεν συμπεριλαμβάνονται η συντήρηση του φορτηγού, οι ασφάλειες, οι αποσβέσεις. Συνεπώς το πραγματικό κέρδος του ιδιώτη δεν είναι τόσο μεγάλο όσο παρουσιάζεται. Επιπρόσθετα, ο λόγος για τον οποίο ζητείται η συνδρομή ιδιώτη στο μεταφορικό αυτό έργο, είναι η πρακτική αδυναμία της ΔΕΥΑΠ, λόγω περιορισμένου αριθμού διαθέσιμων οδηγών, των περιορισμών από τη νομοθεσία για κάλυψη μεγάλου ύψους αποζημίωσης για εκτός έδρας καθώς και υπερωριών που απαιτούνται για τη μετάβαση σε μακρινές αποστάσεις, αλλά και η κάλυψη της ΔΕΥΑΠ σε περίπτωση ασθενειών προσωπικού, ή βλαβών του φορτηγού που διαθέτει. Το γεγονός όμως ότι διερευνάται και η δυνατότητα προμήθειας ελκυστήρα με νταλίκα για μεγαλύτερη συμπίεση του κόστους μεταφοράς, δείχνει ότι η ΔΕΥΑΠ ενδιαφέρεται να μειώσει το κόστος αυτό στο ελάχιστο δυνατόν.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η λύση που χρησιμοποιείται σήμερα, είναι λύση ανάγκης. Η ορθολογικότερη λύση είναι η κατασκευή μονάδας επεξεργασίας της αφυδατωμένης ιλύος σε ιδιόκτητη μονάδα που θα ευρίσκεται κοντά στο Βιολογικό Καθαρισμό, αν είναι δυνατόν μέσα στα όρια του Δήμου Πατρέων. Προς αυτήν την κατεύθυνση έχει γίνει από χρόνια σημαντική προσπάθεια σε επίπεδο μελέτης, αλλά δεν έχει καταστεί δυνατόν να εξευρεθεί οικόπεδο. Αυτός είναι ο στόχος στον οποίο πρέπει να στραφούν το ενδιαφέρον και οι προσπάθειες των φορέων της περιοχής, διότι πέρα του υψηλού κόστους είναι και οικολογικά παράλογο να μην αναλαμβάνουμε σαν κοινωνία τη διαχείριση των απορριμμάτων μας μέσα στα όρια της περιοχής μας".
Κύριε Δήμαρχε και Κύριοι της ΔΕΥΑΠ, η περιγραφή των προβλημάτων αποτελεί καθήκον των δημοσιογράφων και όχι των αιρετών.
Εμείς απλά θα υπενθυμίσουμε στη Διοίκηση της ΔΕΥΑΠ και στη Δημοτική Αρχή ότι το φθινόπωρο του 2010 ο Πατραϊκός λαός εξέλεγξε νέα Δημοτική Αρχή, η οποία, αν μη τι άλλο, όφειλε και οφείλει να παίρνει αποφάσεις και να δίνει λύσεις στα προβλήματα των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου