Με πλήθος πληροφοριών "βομβαρδίζονται", σε καθημερινή βάση, οι Έλληνες
εργαζόμενοι όχι μόνο στο πλαίσιο του ωραρίου της εργασίας, με τη βοήθεια πάντα
της τεχνολογίας.
Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την έρευνα Workmonitor, η οποία πραγματοποιήθηκε από τη Randstad (εταιρεία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα), για το α' τρίμηνο του 2012, που εξετάζει την επιρροή του internet και των smartphones στο περιβάλλον εργασίας, καθώς και την ικανοποίηση και την κινητικότητα στον εργασιακό χώρο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα, το 66% των εργαζομένων χειρίζεται e-mails σχετικά με την εργασία του και στον προσωπικό του χρόνο, ενώ μόλις το 33% ασχολείται με προσωπικά θέματα, κατά τη διάρκεια της εργασίας του.
Παράλληλα, περίπου το 75% των Ελλήνων λαμβάνει
τηλεφωνήματα ή
e-mails σχετικά με την εργασία, κατά τη διάρκεια των διακοπών του, σε αντίθεση
με το 48% των εργαζομένων στη Γερμανία και το 26% των εργαζομένων στην Ολλανδία.
Σε ποσοστό 76%, οι Έλληνες εργαζόμενοι δήλωσαν ότι λαμβάνουν εργασιακά
τηλεφωνήματα και e-mails εκτός των ωρών εργασίας και περίπου το 40% θεωρεί ότι ο
εργοδότης τους αναμένει να είναι διαθέσιμοι σε 24ωρη βάση κάθε ημέρα της
εβδομάδας.Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την έρευνα Workmonitor, η οποία πραγματοποιήθηκε από τη Randstad (εταιρεία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα), για το α' τρίμηνο του 2012, που εξετάζει την επιρροή του internet και των smartphones στο περιβάλλον εργασίας, καθώς και την ικανοποίηση και την κινητικότητα στον εργασιακό χώρο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα, το 66% των εργαζομένων χειρίζεται e-mails σχετικά με την εργασία του και στον προσωπικό του χρόνο, ενώ μόλις το 33% ασχολείται με προσωπικά θέματα, κατά τη διάρκεια της εργασίας του.
Παράλληλα, περίπου το 75% των Ελλήνων λαμβάνει
Περίπου το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ο εργοδότης του παρέχει smartphone, για να μπορεί να ελέγχει e-mails σχετικά με την εργασία του, ενώ το 44% δήλωσε ότι έχει αποκτήσει smartphone και σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το 36% των συμμετεχόντων να δηλώσει ότι λαμβάνει καθημερινά περισσότερες πληροφορίες από όσες μπορεί να επεξεργαστεί. Τέσσερις στους δέκα Έλληνες δήλωσαν ότι αισθάνονται ότι δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις, που υπάρχουν, εάν δεν δώσουν άμεση απάντηση στα e-mails και στα τηλεφωνήματα, που λαμβάνουν, κάτι το οποίο είναι σύμφωνο και με τα παγκόσμια αποτελέσματα της έρευνας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι, παρά τη συνεχώς αυξανόμενη πρόσβαση των Ελλήνων στο internet και τα κινητά τηλέφωνα, οκτώ στους δέκα Έλληνες εργαζομένους προτιμούν την διαπροσωπική επαφή εντός του εργασιακού χώρου. Το 77% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόσβαση στο internet στην εργασία του, ενώ μόλις το 11% ανέφερε ότι είναι λιγότερο παραγωγικοί στην εργασία του, εξαιτίας της χρήσης του internet, σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπως η Ισπανία (21%), η Ιταλία (30%) και η Ινδία (37%), όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι υψηλότερο.
Η πλειοψηφία των Ελλήνων (72%) ενοχλούνται από εκείνους που απαντούν τηλεφωνήματα ή e-mails, κατά τη διάρκεια επαγγελματικών συναντήσεων, ενώ το 19% παραδέχθηκε ότι έχει απαντήσει σε τηλεφωνήματα ή e-mails σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Με τη χαμηλότερη αυτοπεποίθηση οι εργαζόμενοι στην ηλικιακή κατηγορία 45-54 ετών
Το γενικό επίπεδο αυτοπεποίθησης, αναφορικά με την εύρεση νέας εργασίας στην Ελλάδα, μέσα στους επόμενους έξι μήνες, παρουσίασε μικρή βελτίωση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μόλις το 39,5% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα μπορεί να βρει μία ανάλογη εργασία, εντός των επόμενων έξι μηνών, ενώ, το δ' τρίμηνο του 2011, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 35,4%. Οι εργαζόμενοι στην ηλικιακή κατηγορία 45-54 ετών παρουσίασαν τη χαμηλότερη αυτοπεποίθηση σε ποσοστό 32,2%, ενώ η ηλικιακή κατηγορία 18-24 ετών παρουσίασε την υψηλότερη αυτοπεποίθηση σε ποσοστό 64,9%.
Από το σύνολο των Ελλήνων, που ρωτήθηκαν για το α' τρίμηνο του 2012, σχεδόν 1 στους 2 εργαζόμενους (48%) φοβάται ότι θα χάσει την εργασία του, ποσοστό το οποίο παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το δ' τρίμηνο του 2011.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι εργαζόμενοι που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο φόβο για απώλεια της εργασίας τους είναι οι Έλληνες και ακολουθούν οι Ινδοί (43%), οι Ισπανοί (41%) και οι Ιταλοί (36%).
Ο Δείκτης Κινητικότητας παρουσίασε μείωση
Ο «δείκτης κινητικότητας» της Randstad για την αγορά εργασίας αξιολογεί την ετοιμότητα του εργαζομένου να αλλάξει εργασία, μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Η ετοιμότητα του ατόμου βασίζεται στην τρέχουσα εργασιακή του ικανοποίηση, το φόβο για ενδεχόμενη απόλυσή του, την ανάγκη του για νέες προκλήσεις και την αυτοπεποίθηση ότι θα καταφέρει να βρει νέα εργασία.
Ο δείκτης κινητικότητας, για το α' τρίμηνο του 2012, έφτασε τις 100 μονάδες και κατέγραψε μείωση, σε σχέση με το δ' τρίμηνο του 2011, όπου ήταν στις 103 μονάδες.
Το 14.1% των Ελλήνων εργαζομένων, που έλαβαν μέρος στην έρευνα, αναζητά ενεργά νέα εργασία, ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα από τo α' τρίμηνο του 2010, όταν υλοποιήθηκε, για πρώτη φορά, στην Ελλάδα η έρευνα Workmonitor.
Από το σύνολο των ερωτηθέντων, το 18% δήλωσε ότι, τους τελευταίους έξι μήνες, έχει αλλάξει εργασία, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 4,6%, σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο. Το δ' τρίμηνο του 2011, το 13,4% είχε δηλώσει ότι άλλαξε εργασία.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα, οι δύο βασικότεροι λόγοι για την αλλαγή εργασίας είναι η δυσαρέσκεια του εργαζομένου προς τον εργοδότη του (32%) και αλλαγές, που προήλθαν από οργανωτικές μεταβολές ή συγχωνεύσεις (30%).
Εργασιακή Ικανοποίηση
Στη τελευταία έρευνα Workmonitor διαπιστώθηκε ότι το 58% των Ελλήνων εργαζομένων είναι ικανοποιημένο με την εργασία του, ποσοστό το οποίο μειώθηκε κατά 1%, σε σχέση με το δ' τρίμηνο του 2011.
Από τους συμμετέχοντες στην Ελλάδα, η ηλιακή ομάδα 55 - 64 ετών παρουσίασε την υψηλότερη εργασιακή ικανοποίηση, η οποία έφτασε το 93%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου