Την εικόνα του ελληνικού Χρηματιστηρίου Αξιών ακολουθεί κατά γράμμα και η αγορά αυτοκινήτου - είτε μιλάμε για τον τζίρο, είτε μιλάμε ακόμη και για τα πιο «βαριά» χαρτιά των αντιπροσωπειών, όλα έχουν χτυπήσει κόκκινο.
Παρά το μέτρο της απόσυρσης που είναι σε ισχύ, οι πωλήσεις συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία, καθώς το πρώτο 15θήμερο του Μαΐου ταξινομήθηκαν μόλις 3.950 αυτοκίνητα έναντι των 4.980 οχημάτων του αντίστοιχου περσινού μήνα. Ητοι πτώση 20,7%. Σε επίπεδο έτους η πτώση είναι ακόμη μεγαλύτερη φτάνοντας το 48,6%, καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 39.408 νέα ΙΧ από 76.793 πέρυσι.
Ακόμη και όσες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να διασωθούν προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα λειτουργίας, στην... καλύτερη «κουρεύοντας» μισθούς και ωράρια (φημολογείται ότι πολύ γνωστός εξουσιοδοτημένος διανομέας υπερπολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων που εδρεύει στα βόρεια προάστια έχει εφαρμόσει πρόγραμμα τριήμερης εργασίας την εβδομάδα) και στη χειρότερη με απολύσεις.
Μαύρη εργασία
Με αυτά και με αυτά, η μαύρη εργασία στον κλάδο αυτοκινήτου δίνει και παίρνει από απολυμένα στελέχη (που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους φαινομενικά «αμισθί» σε επιχειρήσεις εμπορίας), κυρίως όμως από άνεργους μηχανικούς, που ανατρέχοντας στο πελατολόγιο των εξουσιοδοτημένων συνεργείων όπου εργάζονταν (ή μπορεί και να εργάζονται) προτείνουν σέρβις στον «χώρο» τους, που μπορεί να είναι μια αποθήκη, ακόμη και η πιλοτή μιας πολυκατοικίας.
Το δέλεαρ είναι φυσικά το πολύ χαμηλότερο κόστος, αφού οι υπηρεσίες δεν επιβαρύνονται με την καταβολή ΦΠΑ, εισφορών κ.ά. Εδώ δεν είναι μόνο η φοροδιαφυγή το πρόβλημα, και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, αλλά και η μη εγκεκριμένη εργασία και τα αμφιβόλου ποιότητας ανταλλακτικά που τοποθετούνται.
Παρά το μέτρο της απόσυρσης που είναι σε ισχύ, οι πωλήσεις συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία, καθώς το πρώτο 15θήμερο του Μαΐου ταξινομήθηκαν μόλις 3.950 αυτοκίνητα έναντι των 4.980 οχημάτων του αντίστοιχου περσινού μήνα. Ητοι πτώση 20,7%. Σε επίπεδο έτους η πτώση είναι ακόμη μεγαλύτερη φτάνοντας το 48,6%, καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 39.408 νέα ΙΧ από 76.793 πέρυσι.
Ακόμη και όσες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να διασωθούν προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα λειτουργίας, στην... καλύτερη «κουρεύοντας» μισθούς και ωράρια (φημολογείται ότι πολύ γνωστός εξουσιοδοτημένος διανομέας υπερπολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων που εδρεύει στα βόρεια προάστια έχει εφαρμόσει πρόγραμμα τριήμερης εργασίας την εβδομάδα) και στη χειρότερη με απολύσεις.
Μαύρη εργασία
Με αυτά και με αυτά, η μαύρη εργασία στον κλάδο αυτοκινήτου δίνει και παίρνει από απολυμένα στελέχη (που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους φαινομενικά «αμισθί» σε επιχειρήσεις εμπορίας), κυρίως όμως από άνεργους μηχανικούς, που ανατρέχοντας στο πελατολόγιο των εξουσιοδοτημένων συνεργείων όπου εργάζονταν (ή μπορεί και να εργάζονται) προτείνουν σέρβις στον «χώρο» τους, που μπορεί να είναι μια αποθήκη, ακόμη και η πιλοτή μιας πολυκατοικίας.
Το δέλεαρ είναι φυσικά το πολύ χαμηλότερο κόστος, αφού οι υπηρεσίες δεν επιβαρύνονται με την καταβολή ΦΠΑ, εισφορών κ.ά. Εδώ δεν είναι μόνο η φοροδιαφυγή το πρόβλημα, και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, αλλά και η μη εγκεκριμένη εργασία και τα αμφιβόλου ποιότητας ανταλλακτικά που τοποθετούνται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου