Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑ ΙΑΤΡΟΥ ΤΟΥ ΙΚΑ ΑΓΙΟΥ ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ


Η εργαζόμενη αναγκάστηκε να πάει σε ιδιωτή ιατρό,
 καταβάλλοντας 80€ για επίσκεψη
Εργαζόμενη μεγάλης επιχείρησης των Πατρών κατήγγειλε ιατρό του ΙΚΑ Αγίου Αλεξίου, για επικίνδυνη αδιαφορία και άρνηση εκτέλεσης του λειτουργήματος και των καθηκόντων του.
Η συγκεκριμένη εργαζόμενη, που έπασχε από οξεία τενοντίτιδα ΔΕ/ΠΧΚ και αντίχειρα σε βάση χρόνιας τενοντίτιδας, θέλησε να επισκεφθεί το ΙΚΑ Αγίου Αλεξίου, προκειμένη να τις χορηγηθεί φαρμακευτική αγωγή και ολιγοήμερη αναρρωτική άδεια απουσίας από την εργασία, προκειμένου να μην επιβαρυθνθεί περαιτέρω η υγεία της. Εκεί βρέθηκε αντιμέτωπη με τον ορθοπαιδικό, ο οποίος επέδειξε απαράδεκτη συμπεριφορά λέγοντας ότι "«είσαι κατά φαντασίαν ασθενής» ή « τσάμπα παίρνεις τα φάρμακα» ή « δεν θα βγάλουμε συνταξιούχους με αναπηρική σύνταξη τους εργαζόμενους του ..............(εργοδότη)».
Η εργαζόμενη αναγκάστηκε να πάει σε ιδιώτη ιατρό, καταβάλλοντας 80€ για επίσκεψη, ο οποίος γνωμάτευσε αμέσως την ασθένεια και τις χορήγησε φαρμακευτική αγωγή, ενώ και οι εξετάσεις έδειξαν ότι όντως η εργαζόμενη είχε πρόβλημα και δεν ήταν  "κατά φαντασίαν ασθενής".
Σύμφωνα με πληροφορίες του ERGASIA NEWS, την "εντολή" προκειμένου οι ιατροί να μεροληπτούν εις βάρος συγκεκριμένης επιχείρησης έχει δώσει ο διευθυντής των υγειονομικών υπηρεσιών του ΙΚΑ κ. Χ. Μπονάνος, γεηγονός που δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά για την στάση που κρατά το ΙΚΑ υπέρ του συγκεκριμένου εργοδότη.

Παρακάτω ολόκληρη η καταγγελία της εργαζόμενης 


 Προς
Διοικητή Ι.Κ.Α κ. Ροβέρτο Σπυρόπουλο

Κύριε Διοικητά,
Με την παρούσα καταγγέλλω για επικίνδυνη αδιαφορία και άρνηση εκτέλεσης του λειτουργήματος και των καθηκόντων του, τον ιατρό κ. ................., με την ειδικότητα του ορθοπεδικού στο υποκατάστημα Ι.Κ.Α Αγ. Αλεξίου Πάτρας.
  Στις 4.1.2011, με εντολή εξέτασης χωρίς ραντεβού  του ελεγκτή κ. ..........................(Αν. Διευθυντή Ν.Μ.ΥΓ.), προσήλθα στο ιατρείο του κ. ..............................προκειμένου να εξεταστώ, καθώς ένιωθα πόνους στο χέρι μου, ενώ αυτό ήταν μουδιασμένο και σχεδόν είχε «νεκρώσει» εξαιτίας του προβλήματος μου. Είμαι εργαζόμενη στην εταιρεία ................... και πάσχω (εξ’ υπαιτιότητας της εργασίας μου) από οξεία τενοντίτιδα ΔΕ/ΠΧΚ και αντίχειρα σε βάση χρόνιας τενοντίτιδας. Στο παρελθόν έχω επισκεφθεί αρκετούς ορθοπεδικούς ιατρούς και έχω ακολουθήσει φαρμακευτική αγωγή επ’ αυτού. Παρά το πρόβλημα της υγείας μου και ενώ κατά καιρούς οι θεράποντες ιατροί μου έχουν συστήσει απουσία για μεγάλα χρονικά διαστήματα από την εργασία μου, εγώ εξακολουθώ να εργάζομαι και δεν  κάνω τακτικά χρήση του νομίμου δικαιώματος μου για λήψη αναρρωτικών  αδειών, επιβαρύνοντας όμως με τον τρόπο αυτό περισσότερο την υγεία μου.
   Αντί εξέτασης και ιατρικής γνωμάτευσης ο κ. .................................. επεκτάθηκε σε χαρακτηρισμούς τύπου «είσαι κατά φαντασίαν ασθενής» ή « τσάμπα παίρνεις τα φάρμακα» ή « δεν θα βγάλουμε συνταξιούχους με αναπηρική σύνταξη τους εργαζόμενους του ......................(εργοδότη)». Επίσης, κατά την ολιγόλεπτη παραμονή μου στο ιατρείο, δεν ασχολήθηκε καθόλου με το πρόβλημα μου, δεν με εξέτασε και  όταν εγώ επέμεινα μου πρότεινε να κάνω ακτινογραφία(;;;;;), λες και είχα κάποιο σπάσιμο στο χέρι. Μάλιστα όταν του ζήτησα να μου χορηγήσει ολιγοήμερη αναρρωτική άδεια, καθώς  εκείνη την ημέρα εργαζόμουν βάρδια στην εργασία μου και θα ήταν αδύνατο ν’ ανταπεξέλθω στα καθήκοντα μου, τα οποία απαιτούν επί το πλείστον λεπτή χειρονακτική εργασία, εκείνος με επιδεικτικό τρόπο αρνήθηκε.
   Αμέσως μετά την επίσκεψη στο ιατρείο του κ. .................................., αναζήτησα τον Διευθυντή των Υγειονομικών Υπηρεσιών κ. ...........................και τον Αναπληρωτή του, οι οποίοι απουσίαζαν από τα γραφεία τους, παρά το γεγονός ότι η ώρα ήταν μόλις 12 το μεσημέρι.
   Αναγκάστηκα εκ των πραγμάτων να επισκεφθώ ιδιώτη ιατρό, ο οποίος παρακολουθεί την περίπτωση μου και να πληρώσω επίσκεψη προκειμένου να μου παρασχεθεί ένα κατά τ’ άλλα «δημόσιο αγαθό», όπως είναι αυτό της υγείας και για το οποίο καταβάλλω ετησίως, ως εισφορά, χιλιάδες ευρώ από το μισθό μου. Ο ιδιώτης ιατρός, μετά από εξέταση, διέγνωσε ότι πάσχω από οξεία τενοντίτιδα, μου συνέστησε αποχή από την εργασία επί 7 ημέρες, μου έδωσε φαρμακευτική αγωγή, μου συνέστησε να φορέσω νάρθηκα ακινητοποίησης και μου συνέστησε να κάνω ειδικές εξετάσεις. Βεβαίως δεν με αποκάλεσε «ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΊΑΝ ΑΣΘΕΝΗ», δεν μου είπε ότι «ΤΣΑΜΠΑ ΠΑΙΡΝΩ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ» και δεν μου συνέστησε να «ΠΑΡΩ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ». Απλά έσκυψε στο πρόβλημα υγείας και ασχολήθηκε με την περίπτωση μου, πράγμα το οποίο δεν έκανε ο κ. .................................

Κύριε Διοικητά,
   Είναι γεγονός ότι, λόγω τη μη ανανέωσης συμβάσεων,  υπάρχει έλλειψη ιατρών και δη ορθοπεδικών στα ιατρεία των υποκαταστημάτων του ΙΚΑ της Πάτρας. Αυτό όμως δεν δίδει το δικαίωμα σε κανέναν λειτουργό του συστήματος, να συμπεριφέρεται κατ΄ αυτόν τον τρόπο και να αρνείται την άσκηση του λειτουργήματος του, τη στιγμή μάλιστα που πληρώνεται προς τούτο απ’ όλους εμάς τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ.
   Το τελευταίο μάλιστα διάστημα ολοένα και πληθαίνουν τα παράπονα και οι καταγγελίες συναδέλφων ότι και οι ίδιοι είχαν ανάλογες συμπεριφορές από ιατρούς του ΙΚΑ, κυρίως ορθοπεδικούς, γεγονός που μας δημιουργεί υποψίες ότι κάτι τέτοιο γίνεται σκόπιμα.
  Εγώ κύριε Διοικητά δεν επιδιώκω ούτε να «λουφάρω» από την εργασία μου, ούτε να μου χορηγήσει «αναπηρική σύνταξη» το ΙΚΑ. Είμαι νέα εργαζόμενη, στην πιο παραγωγική ηλικία της ζωής μου και επειδή απασχολούμαι σ’ ένα δύσκολο επάγγελμα που απαιτεί εργασία των άνω άκρων, αντιμετωπίζω κάποια προβλήματα υγείας. Από το ΙΚΑ δεν ζητώ τίποτα παραπάνω από την αυτονόητη ιατροφαρμακευτική υποβοήθηση για να εξακολουθήσω να εργάζομαι και να ζω αξιοπρεπώς.
   Μια τέτοια συμπεριφορά, όπως η παραπάνω, συνιστά συμπεριφορά επιλήψιμη και άξια πειθαρχικού ελέγχου και για τον λόγο αυτό ζητώ να  ελεγχθεί πειθαρχικά ο συγκεκριμένος ιατρός και να επιβληθούν οι νόμιμες πειθαρχικές κυρώσεις.

Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΣΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ
...............................................

Κοινοποίηση:
1.      κα Λούκα Κατσέλη, Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
2.      Εργατικό Κέντρο Πάτρας.
3.      Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας.

Συνημμένα:
1. Η από 4.1.2011 ιατρική βεβαίωση, συνταγογραφήσεις και προτεινόμενες εξετάσεις του ιδιώτη ιατρού.
2. Η από 4.1.2011 εντολή εξέτασης του ελεγκτή κ. Ιωάννη Μουτούση (Αν. Διευθυντή Ν.Μ.ΥΓ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου